Flygmyror...

Hej hopp...!

Idag har jag varit och hälsat på min gamle far. Haha. Gamle och gamle, beror väl på vem man jämför med kanske. Var trevligt iaf. Fick mat, mums mums och efterrätt, ännu mer mums mums, kladdkaka med vispgrädde! Hahaha.. Jag och lillsyrran käka la säkert halva iaf.
Satt där nere och hade det jättemysigt, jag och Kicki satt och snacka lite medan de andra spela krocket (eller hur det stavas). Farfar kom ner en sväng med, alltid lika trevligt och se han. När vi satt där nere och kika ut över sjön så kom världens svärm med flygmyror, fyfan!! Äckel päckel! Och dom bet mig i svanken dessutom, hahaha. Riktigt vidrigt var det. Självklart skulle lille Måns stå mitt bland dom med, han sket i vilket, haha. Såg så hemskt ut när det krylla massa snuskdjur på han.
Kikade även på syrrans skolarbete, hahaha. Hon läser ju till svensklärare. Så hon hade sin version av Farbror Frej, hon var då Tant Frisell. Hahaha. Så hade hon massa grammatik scener. Lite halvkul faktiskt. Hon har ju självklart fått tillstånd från Galenskaparna att få använda liknelsen mellan farbror Frej och Tant Frisell. Är nog mycket roligare för elever och kolla på det än med alla andra tråkiga grammatik övningar man får göra. Är riktigt kass på sånt!

Kom hem vid nio tiden nu ikväll, fick ju tanka och handla på hemvägen. Så nu är syrrans bil fulltankad. Skönt och slippa tänka på det mer, bara tuta och köra.
Tyvärr satt inte katten utanför och väntade på mig när jag kom
:(
Nu sitter jag och småkikar på Generalens Dotter, med Travlota. Tror jag sett den innan dock. Får väl bli sängen om en stund så man orkar upp imorn.
Får hoppas jag får mina foton snart så jag kan hänga upp lappar på kissen om någon sett honom. Min söting kisse.

Ska slappa en liten stund till här nu i soffan med lite polly och cola. Mumsigt!


Puss på er!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0