Vissa frågor ställer man inte!

Eller hur? Visst är det väl så?

Jag och syrran fick en fråga i lördags, vem är lilla och stora syster? HALLÅ?!?!?! Jag brukar höra att jag ser yngre, mycket yngre ut än vad jag är. Men att jag skulle vara äldre än min 10 år äldre syster!!! Ärligt??? Sådana frågor ställer man bara inte. Vill man veta åldern på folk eller så, så ställer man en smart fråga.
Samma gäller när man misstänker att någon är gravid. Man ställer bara inte en sådant fråga, när är det dags? Fatta vad ont det gör innerst inne i kroppen på den som får en sån fråga (om man nu inte är gravid). Det handlar om vett och etikett, hur man beter sig bland folk.

Skärpning folk!!! Tänk innan ni säger nåt nästa gång. Vet att man inte menar nåt illa men saker och ting kan bli komplicerat ändå.

Nu är det inte så att jag bryr mig om att hon ställde den frågan, vill bara att folk ska fatta att vissa saker säger man inte. I så fall om man vill veta så ställer man en smidigare fråga.

Ja ja. Det fick ni lite och fundera över. Hihii..


Puss...

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det va inge vidare snällt :O. Vem vare som sat? sicken apa.

2009-08-24 @ 18:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0