varför valmöjlighet?

varför ska man kunna välja mellan a-kassan och facket?

nu när jag väljer att endast vill gå med i a-kassan, då ska dom skriva massa skit om att man ska gå med i facket, då hade jag väl valt det.. borde inte finnas något val, borde bara finnas ett av dom istället, en summa mitt emellan eller nåt.. blir så trött på det, och så mesig som man är så får man ju någon typ av dåligt samvete för att man inte väljer facket, då tycker dom väl att man åker snålskjuts eller nåt.. jag har ju samma rättigheter för det.. får samma lön o sånt.. sen kostar det så grymt mkt, tycker a-kassan är dyr bara den :O men känner att i dagens samhälle så kan jag behöva den säkerheten hihi... :)
nu hoppas jag verkligen att det löser sig med det hela, orka bråka om det mer...
blir lite irriterad när man hör om i media att unga inte går med i a-kassan och sånt,
vore det inte så jävla förbannat segt och gå med så vore dom nog fler, saker är ju egentligen inte den att det är svårt, bara det att det inte funkar! det ska ju för fan inte stå att man kan skicka ett brev med lite uppgifter, jag har skickat ETT brev en jävla massa ggr för att försöka komma med, tror det är ca 1,5 år sen jag försökte.. om inte till och med det är 2,5-3 år sen när jag och louise satt ihop och skrev ett..!!! fyfan vad trött man kan bli, men nu ligger det här och jag ska ta med mig pappren till Carolina så hon skriver i med..

så nu har jag skrivit av mig lite :)


ciao och puss!! (L)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0