Översvämning...

Jag vet inte vart jag ska börja... Ja som ni kanske läste i inlägget innan så vet ni ju att det åskade en del här och inte bara det, det reeeegnade också. Så jag tänkte att fan jag borde skynda mig iväg till jobbet eftersom det kan vara risk för vattenplaning osv.. Så 14.05 (börjar 14.54 och tar ca 20 min och åka annars), går jag ut i ovädret (har 10 m till min bil och ändå blev jag genomblöt) åker iväg med vindrutetorkarna på högsta fart och börjar åka. Kommer inte långt förrän jag ser på sidan av bilen att det sprutar vatten på sidorna av bilen och då kör jag kanske 40 km/h. Tänker att det är nog lugnt, pöl efter pöl efter PÖL åker jag igenom innan jag känner att det är kört, bilen börjar gå konstigt, överallt är det viadukter jag måste under för att komma upp på E20. I alla viadukter står vattnet så högt att det knappt går att köra och med min lilla bil vill jag inte riskera något. Folk körde med varningsblinkers och allt möjligt. Så jag tog enklaste vägen hem igen för att ringa jobbet och säga att jag kommer senare. Sitter då i bilen kanske 10-15 min eftersom jag inte vill gå ut i ovädret igen!!! Och jag säger att det var fan inget litet åskväder, marken skaka och bilen vibrerade och blixtrar lyste upp allt! Kände sig ju ändå ganska säker i bilen. Gick iaf in efter en stund, ville ju titta till kissen med, han låg som vanligt bakom soffan och sov. Han sket fullständigt i att det var värsta kaoset ute. Väl hemma så la jag mig i soffan, vad kunde jag göra liksom, var ju bara att vänta ut det värsta. Vid 15.10 börja det lugna ner sig. Så gjorde ett nytt försök och åkte ut. Självklart var det ju en del köer och grejer. Men åkte över Skaraberg och ut på E20. Väl på jobbet fick jag höra att taket på Jula hade rasat in =/ Hade dock gått bra, inga skadade, men många chockade och det förstår jag.. Man var lite lagom rädd ett tag utan tvekan!!! Precis då jag öppnar dörrarna in till produktionen på jobbet så går strömmen där 1 sek, hahaha.. Så typiskt! Ja ja, har varit en riktigt bra dag på jobbet iaf..! Maskinen har gått klockrent, bara det att i slutet så kände brandlarmet för att gå igen.. Skönt ute var det iaf.. Dimmigt var det med, det gillar inte jag när man ska köra på kvällarna. Hem kom jag ju iaf  och nu har katten nåt jävla ryck, som tur är så är han nog färdig för en stund nu så jag kan sova sen. Fick ju sova i natt så, kommer bli så skönt..!!

Har en länk här så kan ni se kaoset med egna ögon.. :)
http://www.gt.se/nyheter/1.1625765/kaos-i-skara-efter-askovader

Det enda jag kan bjuda på är detta...

Denna bilden tog jag då jag gjorde mitt andra försök att komma till jobbet..


Nu ska jag sova.. Försöka få katten och lugna sig som fått ännu ett ryck...


Natti natt... Puss...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0