Soffproblem...

Hejsan!!!

Vilken dag det har varit. Shiet!

Kanske borde börjat med gårdagen men finns inte så mycket och säga om den. Åkte in till marknaden i Götene innan jobbet typ. Yeay!

Men idag däremot!!!

Vart ska jag börja??
Jag sov hos mamma mellan torsdag och fredag så att Bosse kunde ta min bil till jobbet. Jag och mamma lånad nämligen hans eftersom han har bil med drag.
Blev frukost och sen iväg till Skövde för att hämta min soffa! Jippi!!!
Jag kör ner bilen och göra en sån perfekt bakning så jag var helt överlycklig, hahahaha. Ja ja!
Vi drar in och bär in soffan i kärran. Åker vidare till Biltema lika gärna då vi var i närheten. Köpte en ny rattmuff!!
När vi kommer hem så plastar vi av soffan, vi tänkte ta den i delar så vi slipper bära den så tung med allt i samma paket typ. Var bara divanen som var försig. Jopp. Jomenvisst. Hmm. Fan?
Soffan är hel! En tresits-soffa. Hallå!?
Jopp, hungrig och grinig som jag var så försökte vi då få in soffan. Jomenvisst!!! Hur fan skulle vi lyckas med det???
Jag har ju en liten "förhall - kattrummet" vilket är väldigt litet sen en liten hall innanför. Hur fan har man tänkt här, lycka till och få in en 3sits-soffa där!!!
Vi försöker med allt, jag menar allt. Mamma var längst inne på toaletten och det gick fan inte och lyckas på något sätt!!!! Vafan gör man???
Hmm, köksfönstret är rätt stort? Hmm...
Nää rutan går bara och vända ut och in eller hur jag ska förklara så rutan står ju rakt ut i mitten av fönstet. Hmm nästa lösning???
Det enda som hindrar oss är mitten pinnen i de andra fönstren?
Såga bort?
Ja vafan gör man inte för en soffjävel!?!?!?!
Fram med såg, hej och hå!!!!
Fan metall i mitten (spik). Morsan iväg och köper såg för det ändamålet.
Jag ligger på divandynan och har ångest.
Mor kommer tillbaka och sågar bort pinnen.
In med soff-fan bara!!
Inte så jävla lätt det heller. Min dator höll ju på och stryka med?!?!?!
Det är konstigt va stark man kan bli??
Inne är den, mamma fixar pinnen, jag skruvar på benen och lägger i dynorna i soffan.

Nu har jag en ny soffa, grymt bra blev det och tur är väl det??

Syrran kom senare på kvällen och höll mig sällskap under Idol och en liten "repris" av Roast på Berns med Bert Karlsson.

Jag sitter här i min nya soffa och funderar över dagen. Fyfan!!

Nu blir det sängen.

Fyfan!


Puss!!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0