Varför Halloween?

Varför inte bara Alla Helgona?

Var precis ute på en promenad och tänkte på hur fint allt är ute. Kallt men fint.
Åkte förbi en raggarbil full med folk i och dom dunka på allt som gick att dunka på. Då slog det mig att det är lördag, det är partydag och det är Halloween. Det är vad det flesta tänker nu iaf. Party party, klä ut sig osv. Iaf de flesta i min ålder skulle jag tro.
Själv sitter jag här och har det supermysigt och har kikat på The Proposal, riktigt mysig film. Rolig också såklart.
När jag kom tillbaka från promenad kom jag på det att jag egentligen borde åka tillbaka till kyrkogården där jag tände ett ljus på morfars grav tidigare idag. Borde åka ut dit och gå en promenad runt där och titta på alla ljus som brinner. Är så himla vackert idag på alla kyrkogårdar, nästan alla iaf skulle jag tro.
Blir nog tyvärr ingen promenad runt där, men jag tänker iaf skippa Halloween och bara ägna tanken åt Alla Helgon istället.


Nu ska jag fortsätta mitt film-marathon.


Puss!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0