28 Mars 2010

Hejsan...

Nu är sommartiden här.
Har nu förlorat en timme men vad gör det? Inget.

Så vad har hänt de senaste dagarna?

Börjar väl med att försöka komma ihåg fredagen.

Jag var ju ledig, underbart.
Uppe tidigt och tog med mig Tereze till Lich. Kikade i affärer, åt frukost på Henrys Cafe, så mysigt där uppe.
Köpte inte så mycket, ett par av mina favvo leggings inne på Vero Moda, ett linne och sjal på Gina och givetvis lite smink och så inne på Åhlens.

Hemma i Skara igen så tog vi en sväng in till syrran på hennes jobb, hon hade lunch så vi satt där och tjöta. Slutade med att jag fick med mig något därifrån med, ska ta kort på den. Så fint!!! ♥ Inget märkvärdigt men fin iaf.
Systemet blev det sen, köpte ett par nya cider/drinkar av Bacardi med smak av Apelsin och en med smak av Mango. Mangon var riktigt god faktiskt. Kanske blir en sån på påsk.

På kvällen blev det bara att göra sig iordning igen och sen dra iväg till Therese för lite försnack inför middagen på Mangos.
Riktigt trevlig kväll, även om den blev lite seg till slut.
Var på Mangos vid 20-tiden för att äta. Beställde in dricka och mat, sen började det, det som inte bör hända. Först började väl allt när vi kom in, då vi blev satta på fel bord. Haha. Efter beställningen så fick vi vänta och vänta och vänta på maten. När maten kom så togs den snabbt ifrån oss igen, då dom upptäckte att det var till bordet bakom.
Jag kände väl bara att ja ja, det är deras andra kväll så det är klart det blir lite missar. Hmm.
Till slut kom maten och gott var det!! Mums.
Några ville ha påfyllning i glasen efteråt och där fick man ju vänta igen. Dom glömde och det var det ena med det andra. Senare så bestämde sig Louise för att beställa en drink i baren, sagt och gjort men även där tog det kanske någon halvtimme innan den kom. HAHA!
Det var ju 25+ där på fredagar, det märktes till viss del. Men de som kom in var nog mer 40+ så vi bestämde oss att dra vidare. Ner till baren för att betala våran mat och därnere så står en av vakterna utanför toan för att det blivit stopp i dom. HAHA! Klockrent. Vart skulle det sluta?
Ut därifrån och vidare till bowlingen där några av Skaras 16-18 åringar hade intagit dansgolvet.
Så även där insåg vi att det inte skulle bli roligare. Blev till att dra sig hemåt. jag och Tereze gick hem till mig för att käka ostbågar och choklad.
Det roligaste på hela kvällen måste jag nog säga var när vi nästan var hemma och Tezz skriker "Fan, jag sparkade mig själv på kulan!!"
Väl inne satt vi och kika på nätet. Där hon även lyckades säga något klockrent. Minns inte ordagrant men, "Han blir det inga snygga barn av!"
Ja ja, det man inte vet har man inte ont utav, har ju inte gått ut med några namn här, *host* HAHA!

Lördagen ägnade jag åt min farfar som fyllde 80. Vaknade ju inte förrän 12, så blev en snabbdusch och sen sminka sig. Drog iväg för att mata min lilla söta kisse hos mamma. Hämtade upp syrran hos Josse och sen bar det av ner till Götene. Där åt vi på Taste, riktigt gott faktiskt. Sjöng för farfar och snackade massa skit.
Även här måste jag berätta om en fin tabbe min farfar gjorde. Fyfan va jag garvade. Vi kom ju inte sist som tur var, så vi hängde av oss våra jackor i kapprummet och när vi kom tillbaka till bordet så kom min faster och hennes man. Då säger farfar till Lennart då "Du kan hänga dig därinne!" HAHA! Schysst ordval.
Efter maten så drog vi hem till farfar och farmor där det blev mängder av godis, frukost och tårta. Åt dock bara en del godis, orkade inget mer sen! Urk. Men var gott och det var mysigt. Kvällen slutade med allsång, haha. Varav jag satt och lyssnade. Hihi. Var nog bäst för allas skull.

Nu är det söndag och en timme har redan försvunnit, jag är shoppingsugen och jag måste ut och gå. Fan!!! Stegräknaren måste överstiga 10000 idag, den bara måste det. Så!?!

Ja ja.


Puss iaf!! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0